10000
Book
In basket
Streszczenie: Książka jest poświęcona aerodynamice stałopłatów, przede wszystkim samolotów. Przeznaczona jest dla studentów kierunku lotnictwo i kosmonautyka oraz inżynierów lotnictwa, a także pasjonatów techniki lotniczej. Monografia została podzielona na osiem rozdziałów. Mają one różną wagę (z uwagi na powszechność rodzaju opracowywanych konstrukcji) oraz odmienny charakter stosowanego aparatu matematycznego. W ósmym rozdziale omówiono również układy sterowania samolotów, uwzględniając aktywne i adaptacyjne układy sterowania tych maszyn. Współczesny samolot dyspozycyjny czy pasażerski powinien zapewnić pasażerom i załodze określony komfort i bardzo wysokie bezpieczeństwo lotu, a jego konstrukcja musi być trwała i niezawodna, np. przez tłumienie wpływu turbulencji atmosfery. W przypadku samolotów wojskowych, szczególnie o zwiększonej manewrowości, aktywne i adaptacyjne układy sterowania pozwalają na lot z wykorzystaniem nowych form ruchu samolotów podczas wykonywania misji bojowych, zwiększając prawdopodobieństwo przeżycia załogi.
Media files:
Availability:
BIBLIOTEKA NAUKOWA
There are copies available to loan: sygn. S-10747/20, S-10747/19, S-10747/18, S-10747/17, S-10747/16, S-10747/15, S-10747/12, S-10747/11, S-10747/10, S-10747/6, S-10747/4, S-10747/3 (12 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. S-10747/1 (1 egz.)
Notes:
General note
Dla studentów kierunku lotnictwo i kosmonautyka oraz inżynierów lotnictwa.
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 355-[356].
Summary, etc.
Książka jest poświęcona aerodynamice stałopłatów, przede wszystkim samolotów. Przeznaczona jest dla studentów kierunku lotnictwo i kosmonautyka oraz inżynierów lotnictwa, a także pasjonatów techniki lotniczej. Monografia została podzielona na osiem rozdziałów. Mają one różną wagę (z uwagi na powszechność rodzaju opracowywanych konstrukcji) oraz odmienny charakter stosowanego aparatu matematycznego. W ósmym rozdziale omówiono również układy sterowania samolotów, uwzględniając aktywne i adaptacyjne układy sterowania tych maszyn. Współczesny samolot dyspozycyjny czy pasażerski powinien zapewnić pasażerom i załodze określony komfort i bardzo wysokie bezpieczeństwo lotu, a jego konstrukcja musi być trwała i niezawodna, np. przez tłumienie wpływu turbulencji atmosfery. W przypadku samolotów wojskowych, szczególnie o zwiększonej manewrowości, aktywne i adaptacyjne układy sterowania pozwalają na lot z wykorzystaniem nowych form ruchu samolotów podczas wykonywania misji bojowych, zwiększając prawdopodobieństwo przeżycia załogi.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again